Analiza indicatorilor financiari la nivelul unei entități din domeniul producției de automobile

Analiza indicatorilor financiari la nivelul unei entități din domeniul producției de automobile

Numărul 4, aprilie 2024  »  Management financiar și al performanței

Lect. univ. dr. Bogdan Cosmin Gomoi
Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad

Rezumat: Financial indicators are tools that provide concrete clues regarding the health of a business. They involve two dimensions: a quantitative one, determined by the calculation of the indicators, and a qualitative one, which relates to their interpretation. Approached statically, at the level of a financial year, they define the current situation at that moment. Dynamically approached, over a time horizon consisting of several financial years, they highlight the general trend for that time span. This material aims to analyse the main financial indicators at the level of a company that is internationally renowned, as well as resilient and financially stable. BMW offers top products within the automotive industry. The approach to the indicators for this company will be both static and dynamic, over a time horizon of four financial years (2019-2022). Their determination will be pursued, with the aim of a quantitative assessment, as well as their interpretation, for the purpose of a qualitative assessment.
Clasificare JEL: G32, L62, M21 | Pagini: 27-35

Statistică: vizualizări rezumat 77 | descărcări PDF 72 | vizualizări PDF 38
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

   



Site-ul ceccarbusinessreview.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.