Educația contabilă, între digitalizare și criza generată de pandemia de COVID-19

Educația contabilă, între digitalizare și criza generată de pandemia de COVID-19

Numărul 10, octombrie 2020  »  Managementul și tehnologia informațiilor

Prof. univ. dr. Robert-Aurelian Șova
prof. univ. dr. Adriana Florina Popa
Academia de Studii Economice din București

Rezumat: The present article represents an analysis regarding the effects of the current challenges posed mainly by digitalisation, but also by the COVID-19 pandemic crisis, on professional bodies and the continuing professional development of their members. In the constant fight for adaptation and survival carried out both in their own interest and in that of their business clients, professional accountants must find solutions to make the best decisions and to optimize their activity in order to meet the current market requirements. There is a need for a long-term vision that focuses on the accounting education, based on the development of new accounting skills that go beyond the traditional ones and that may result in the transition from retrospection to forecasting.
Clasificare JEL: A20, A29, M41, O33, H12 | Pagini: 3-8

Statistică: vizualizări rezumat 141 | descărcări PDF 408 | vizualizări PDF 75
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

   



Site-ul ceccarbusinessreview.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.